Mediapartner aan het woord: nationaal magazine MONUMENTAAL
Liefhebbers van de schoonheid van stad en land voelen zich thuis bij 'het enige echte consumententijdschrift over wonen, werken en ontspannen in klassieke ambiance'
Paul de Gram, hoofdredacteur: "Bezoekers en standhouders van vakbeurs Monument behoren bij uitstek tot de doelgroep van nationaal magazine Monumentaal. Net als onze lezers hebben zij een warm hart voor monumenten. Niet verwonderlijk dan ook, dat wij als eerste mediapartner zijn geworden van het driedaagse evenement voor erfgoedprofessionals en monumentenliefhebbers."
Monumentaal verschijnt zes keer per jaar in heel Nederland en Vlaanderen, bij abonnees en in losse verkoop. Liefhebbers van de schoonheid van stad en land (lezers én adverteerders) voelen zich thuis bij, aldus Gram, "het enige echte consumententijdschrift over wonen, werken en ontspannen in klassieke ambiance", die dit jaar zijn 13de jaargang beleeft. Niet zelden zijn lezers ook zelf bewoner van een monumentaal pand.
De Gram: "Monumentaal bericht in woord en beeld steevast toegankelijk op hoog journalistiek niveau. Daartoe wordt o.a. samengewerkt met gerenommeerde instanties als de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE), Staatsbosbeheer, de Nederlandse Kastelenstichting en de vereniging Natuurmonumenten. Uit de vele positieve reacties van lezers en adverteerders, blijkt dat ons tijdschrift uitermate goed wordt gelezen en zeer gewaardeerd. Het magazine biedt (gespecialiseerde) bedrijven en instellingen die zich bezighouden met behoud en instandhouding van monumenten, interessante mogelijkheden hun reclameboodschap rechtstreeks aan hun doelgroep te etaleren. Gericht bereik dus, zonder waste."
Lezers van Monumentaal hebben een warm hart voor onderhoud, restauratie en instandhouding van huizen uit de jaren twintig/dertig van de vorige eeuw, landgoederen, boerderijen, kloosters, kerken, kastelen, molens en industrieel erfgoed. Maar ook voor landschappelijke tuinen en monumentenzorg, restauraties en lifestyle.
"In Monumentaal besteden we veel aandacht aan exploitatie- en onderhoudsmogelijkheden, evenals aan investeringen in (de restauratie van) monumenten. Voor gespecialiseerde bedrijven in reparatie van daken, houtconstructies en ambachtelijk schilderwerk is MONUMENTAAL dan ook een uitgelezen advertentiemedium, al dan niet in combinatie met de veelbekeken website. Datzelfde geldt voor architecten, restaurateurs, conservators, investeerders, ontwikkelaars en specialisten op het terrein van energiebesparing, wet- en regelgeving, beveiliging, subsidies, afrasteringen en hang- en sluitwerk", aldus De Gram.
Volgens de hoofdredacteur heeft Monumentaal voor bezoekers aan vakbeurs Monument een mooie aanbieding. “Nieuwe lezers kunnen zich exclusief op de beurs op het magazine abonneren voor slechts 32,50 euro per jaar (in plaats van 39,50 euro). Voor dat bedrag ontvangen zij Monumentaal zes keer per jaar thuis, geseald en wel. Het team van Monumentaal nodigt u van harte uit onze stand A011 op vakbeurs Monument te bezoeken."
Monumentaal brengt tweewekelijks digitaal een nieuwsbrief uit. Op de website kunt u zich inschrijven voor deze nieuwsbrief en op de hoogte blijven van het actuele erfgoednieuws.